تاریخچه خدمات مشتریان
شبکه خدمات مشتریان بوتان از اولین سال های تاسیس در راستای اصل مشتری محوری و با هدف فراهم نمودن رفاه بیشتر خانوادهها، جهت پاسخگویی مناسب به نیاز مشتریان راه اندازی شد. بوتان از سال ۱۳۳۸ با راهاندازی اولین مرکز مشتریان، اقدام به ارائه خدمات به مصرفکنندگان نمود. در آن زمان، مرکز مشتریان بوتان، تنها مرکز مجهز به سیستم بیسیم در کشور بود و این امکان را فراهم می کرد تا در حداقل زمان ممکن به درخواست های مشتریان رسیدگی شود. از سال ۱۳۶۷ با توسعه تولید محصولات گازسوز توسط بوتان، توسعه کمی و کیفی شبکه خدماترسانی نیز در برنامه کار شرکت قرار گرفت و این حرکت در دهه ۷۰ با تاسیس مراکز مشتریان در سراسر کشور و مجهز شدن آن مراکز با سرویسکاران مجاز، برای خدمت به مشتریان توسعه بیشتری یافت. در سال های بعد از آن تا کنون نیز توسعه این شبکه در دست انجام بوده است؛ به طوری که هم اکنون بوتان دارای گسترده ترین شبکه خدمات مشتریان در سراسر کشور با سرویسکارانی ماهر، مجرب و آموزش دیده می باشد.


گستردگی خدمات مشتریان بوتان
در حال حاضر شبکه خدمات مشتریان بوتان با بیش از ۶۰۰۰ سرویسکار مجاز، سرویسیار مجاز و نصاب در ۶۵۰ شهر کشور، دارای مقام بزرگترین و گستردهترین شبکه خدماترسانی به مشتریان در سراسر ایران میباشد.
این شبکه وسیع جایجای نقاط ایران را پوشش داده و مشتریان بوتان این آسودگی خاطر را دارند که در هر نقطهای از کشور که باشند امکان خدماترسانی به آنها توسط سرویسکار مجاز وجود دارد.
توزیع قطعات یدکی استاندارد در سراسر کشور
بخش مهمی از زنجیره اصلی تامین رفاه مشتریان، تهیه قطعات در زمان مناسب، آسودگی خیال از در دسترس بودن قطعات یدکی استاندارد و تهیه آسان آنها در سالهای پس از خرید است. پیچیدگی و فنآوری بالای محصولات مدرن امروز نیز، اهمیت این موضوع را دو چندان می کند.
تامین و توزیع قطعات یدکی استاندارد بوتان با بهرهگیری از سیستمهای سفارشگذاری آنلاین توسط سرویسکاران و نیز استفاده از اپلیکیشن ویژه خدمات، با هدف افزایش سرعت سرویسدهی به گونهای طراحی شده تا امکان تهیه قطعات استاندارد در اسرع وقت و بدون معطلی در تمام کشور و حتی در دورترین نقاط ایران نیز وجود داشته باشد و باعث کمترین تاخیری در خدمترسانی نشود.
کیفیت خدمات رسانی به مشتریان بوتان
سرمایهگذاریهای کلان و توسعه سختافزاری و نرمافزاری گسترده طی سالهای متوالی، سبب شده تا امکان ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان توسط این شبکه فراهم شود. سرویسکاران مجاز به طور مستمر تحت آموزشهای علمی، کاربردی و فنی قرار گرفته و کیفیت عملکرد آنها در راستای خدمت به مشتریان، تحت نظارت و کنترل سیستم مرکزی خدمات مشتریان بوتان است که مجموع این عوامل به خدماترسانی باکیفیت و تامین رفاه خانوادهها منجر میشود. ارائه اطلاعات صحیح به مشتری، سرعت در مراجعه، خوشقولی، نصب ایمن محصولات، مهارت در انجام خدمت، رعایت اصول اخلاقی و رفتاری و رعایت تعرفههای مصوب شرکت در اخذ هزینه از مشتریان از جمله مواردی است که بوتان همواره سعی در افزایش کیفی آنها جهت ارائه خدمات به مشتریان داشته است.
مرکز تماس
دیدگاه بنیانگذار فقید بوتان مبنی بر”خاک پای مشتری توتیای چشم ماست” همواره موجب توجه ویژه به مشتریان و ارتباط نزدیک و دوسویه با آنها بوده است. جهت ارتباط مستقیم و بهینه مشتریان با شرکت و به دنبال روشی نوین در برقراری ارتباط با مشتریان، بوتان در سال ۱۳۸۲ بزرگ ترین مرکز تماس ایران در صنعت لوازم خانگی را ایجاد نمود که با بکارگیری تجهیزات روز دنیا، مشتریان از سراسر کشور، امکان تماس مستقیم با این مرکز و ارائه درخواست های خود را داشته باشند.
خط ویژه سراسری مرکز خدمات مشتریان بوتان با شماره ۵۱۰۱۱–۰۲۱ توسط خطوط تلفن متعددی پشتیبانی می شود تا خطوط آزاد منتظر تماس، برای مشتریان همواره وجود داشته باشد. در حال حاضر، تماس روزانه مشتریان با این مرکز جهت درخواستهای مشاوره، کارشناسی، نصب، تعمیر و … میباشد. سیستم رایانهای مرکز تماس، درخواستهای خدماتی مشتریان را بلافاصله از طریق اپلیکیشن ویژه خدمات به اطلاع نزدیکترین سرویسکار مجاز مربوطه میرساند و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار میگیرد.

درباره خدمات بوتان
- اولین مرکز مجهز به سیستم بی سیم در سال ۱۳۳۸
- بزرگ ترین شبکه خدمات مشتریان در سراسر کشور
- دارای استاندارد ملی خدمات مشتریان
- دارای استاندارد ارزیابی رضایت مشتری
- دارای استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری
- برگزاری کلاس های آموزشی دوره ای جهت به روزرسانی و ارتقای سطح مهارت سرویسکاران
- ارائه خدمات قبل، حین و سال ها پس از خرید
- تامین و عرضه قطعات استاندارد محصولات تا ده سال پس از تولید
- پیگیری و کنترل فرآیندهای خدماترسانی ازطریق مرکز سراسری خدمات مشتریان ۵۱۰۱۱- ۰۲۱
انواع خدمات قابل ارائه به مشتریان
- راهنمایی تلفنی جهت خرید و انتخاب مدل مناسب
- کارشناسی حضوری جهت خرید و انتخاب مدل مناسب
- نصب و راهاندازی ایمن پکیج شوفاژدیواری
- نصب و راهاندازی ایمن آبگرمکن دیواری
- نصب رادیاتور آلومینیومی
- آموزش بکارگیری و استفاده صحیح از دستگاه
- ارائه خدمات گارانتی محصولات
- ارائه خدمات تعمیرات و نگهداشت
رسیدگی به نظرات و انتقادات مشتریان
آخرین نظرات